torsdag 7 oktober 2010

Bästisar!






titel: Bästisar



Förfatare: Jacqueline Wilson



Genre: humor sorlig



Det handlar om två bästisar som födds samma dag samma sjukhus dom hette Gemma och Alice.

Gemma smutsade hela tiden och alice var lugn och smutsade inte till. Gemma är påhittig och och älskar fotboll .Alice är stillsam och gillar att teckna.trots att det är varandras raka motsatser är det bästisar och träffas varge dag och ingenting tycks kunna skilja dem åt. så en dag råkar Gemma tjuvkika i Alice dagbok.Bara lite.Och upptäcker atta Alice har en hemlighet. När hon till slut klurara ut var det är för hemlighet vänds hela deras värd upp och ned. kommer de fortfarande att kunna vara bästisar


Betyg:5/5 diamanter



8 kommentarer:

Superbloggarna sa...

jaha va bra att de blir 5 diamanter tydligen borde du tyckka att den är jätte bra då 5 är ju de bästa betyget undra om jag ska läa den?. Kanske den verkar bra. :)



MHV: Sanna

Superbloggarna sa...

oooj det verkar som du har skrivit av

Superbloggarna sa...

vaa vad menar du jag har inte skrivit av något av nått :O

Superbloggarna sa...

jag tycker ochsa om den hara boken
elin

Superbloggarna sa...

Den verkar bra!! Jag tror jag ska
läsa den!!!

MVH:Din kompis

fröken Johanna sa...

Bra Anna men försök att använda dina egna ord när du beskriver handlingen.

Anonym sa...

jag har läst boken typ 2ggr jättebra. men tänk på stavningen

mvh/fille

Anonym sa...

Min fröken läser den i klassrummet. Den är jättebra ;)
Försök att stava så att man kan läsa bättre ;)
//Nallen