onsdag 4 maj 2011

Finurliga Mama Sambona .




Författare: Hermann Schulz & Tobias Krejtschi.






Genre: Tråkig.






Handling: Mama Sambona älskar livet men en dag kommer döden på besäk. han vill ta henne till förfärderna.






Omdöme: Jag tycker att boken kanske är mera för små barn.






Betyg: 0,5 jag tycker inte att den är bra för att jag tycker att den är mer för småbarn och inte för mig, och jag gillar mera spänning är tråkiga bildböker..






Döden får bara knacka på tre gånger om han ska hälsa på någon han vill ta med sig till förfärderna. Döden har gett ut haren på onärdiga uppdrag för att skaffa noggranna upplysningar.En dag stod Mama Sambona på dödens lista. Mama Sambona va gammal och bodde i ett enkelt hus av trä. När man frågade henne varför hon bodde så sa hon: '' I slottet är det andeles för instängt. Jag behöver frisk luft.'' En sorlig dag knackade haren på dörren. Han skulle ta reda på om drottningen var hemma. Haren sökte överallt i slottet, i alla rum och till och med bakon slottet och på taket. Men han hittade inte drottningen. Då sprang han till ett fält som låg i närheter och frågade en gammal man som skördade hirs där : '' Kan du tala om för mig va jag kan hitta Mama Sambona ?'' Mannen anade varför haren letade efter Mama Sambona. Haren sprang tillbaka till dödens hur så fort han kunde. '' Du kan inte räkna med mig längre!'' Stammade han. '' Jag har ingen lust att bli jagad och uppäten av drottningens hundar.''


Av: My Galambosi!

Inga kommentarer: