onsdag 25 januari 2012

Fem förfäder - Tiger


Titel: Tiger
(första boken i serien Fem Förfäder)

Författare: Jeff Stone

Genre: spänning, äventyr, vänskap, historia och sport

Handling: Fem pojkar Fu(tiger), Malao(apa), Seh(orm), Hok(trana) och Long(drake) tränade sin kung-fu stil i ett hemligt tempel. En dag attackerade templets förrädare templet tillsammans med 2000 krigare. Ingen av templets munkar överlevde förutom de fem pojkarna. Kommer pojkarna att lyckas fly och varför attackerade förrädaren templet? Det få ni tar reda på själv!
 
Omdöme: Jag tycker verkligen om boken. Det är en bok i min smak fast hade jag fått bestämma hade den varit längre. Boken är intressant och handlingen gör så att man vill bara läsa mer. Det är väldigt mycket om det gamla Kinas kultur och kung-fu. Jag rekommenderar att man tar reda på lite fakta om man inte förstår vissa delar av boken. När man väl fattar allt så är det väldigt spännande. Jag rekommenderar denna bok till alla, speciellt ni som tycker att den öst asiatiska kulturen är intressant.

Betyg: 4,5/5 diamanter

Av: Emelie

Inga kommentarer: