tisdag 15 mars 2011

Hanas resväska


Hanas resväska

Författare: Karen Levine
Genre: Fakta, historia och vänskap
Handling: Boken handlar om Hana, en judisk flicka som levde
under andra världskriget. Boken handlar bl.a. om hennes liv,
hennes familj och hennes öde men den ger också en version
av andra världskriget ur en flickas ögon. Boken handlar också
om en japansk som efter 50 år grävde upp hanas historia.
Vad det är för historia det får ni läsa om själv...

Omdöme: Jag tycker att det är en jättebra, faktisk en av
de bästa jag har läst. Jag rekommendera den till alla människor
som är 9+ eftersom den är ganska sorglig. Boken för mig var en
påminnelse om hur hemsk kriget var och att det får aldrig upprepas
igen.

Betyg: 5/5 diamanter

Av: Emelie

1 kommentar:

Anonym sa...

WOH! VILKET BRA INNEHÅLL JAG SKA ABSOLUT LÄSA DEN!!!!!
//FELICIA