onsdag 30 mars 2011

Läskigt läge

Titel: Läskigt läge Författare: Thomas Halling Genre: Spänning Huvudpersoner. Dom 3 syskonen Linus, Maja och Oskar. Handling: Det handlar om 3 syskon. En vacker sommardag så ville dom 3 syskonen åka och bada sjävla men dom fick inte det för sin mamma. Men en dag så fick dom åka och bada. Så hade dom badat lite sen så blev klockan mycket och dom skulle vara hemma en tid. Så började dom cyckla hem. Så på vägen så såg dom några vägar. Så sa en av syskonen titta slottet vi går dit. Men ena av syskonen ville inte gå dit men han ville inte cyckla själv så han gick med dom. Så går dom bakom slottet. Så ser dom en dörr som står lite på glänt........ Betyg: 3/5 Diamanter jag tyckte den va ganska bra för att det va spänning i den och det tycker jag är roligt och läsa om det är böcker i spänning. Jag rekomenderar denna boken för 7 åringar. För att det är kanske lite läskigt för 7 åringar. Så rekomenderar den boken för alla sjuåringar om dom gillar spänning och lite läskig för mindre barn. Men jag tycker inte den är läskig för att jag är lite äldre så tycker den inte va så läskig.

Inga kommentarer: